چگونه شوق و انرژی اولیه را برای درس خواندن حفظ کنیم

اثر باورنکردنی تغذیه برروی نتایج آزمون شما

عوامل زیادی در موفقیت شما در امتحان تاثیر گذار است. هرگاه از کسی می پرسید که امتحان خود را چگونه داده است و از پاسخ وی در میابید که او نمره قابل قبولی کسب می کند، اولین نکته ای که به ذهنتان می رسد این است که او برا امتحان حسابی خوانده است، پس نمره خوبی می گیرد. اما باید بدانید که غیر از خوب درس خواندن، عوامل دیگری نیز تاثیر گذار است تا شما یک آزمون خوب را پشت سر بگذارید.

مشاورین تحصیلی ما در مرکز مشاوره تحصیلی طی همکاری که با مشاوران تغذیه داشته اند و تحقیقاتی که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که نوع تغذیه و خوراک یک داوطلب روز و به خصوص شب قبل از امتحان تاثیر به سزایی در آزمون فرد دارد.به گونه ای که کسانی که قبل از امتحان وعده غذایی خود را نخورده و یا یک وعده غذایی سنگین میل کرده اند احساس خستگی و خواب آلودگی سر امتحان داشته اند و یا کسانی که بیش از حد کافئین مصرف کرده اند یعنی چای و قهوه زیاد نوشیده اند تمرکز کافی برای امتحان را نداشته اند!

اما تغذیه مناسب چیست؟

بر طبق تحقیقات انجام شده وعده غذایی قبل از امتحان می بایست سنگین نباشد و حاوی مواد غذایی با انرژی بالا باشد مثلاً ماکارونی غذایی است که می تواند انرژی شما را برای امتحان تامین کند. از خوردن غذای چرب و پر کالری دوری کنید و قبل از امتحان و نیز در حین آن از دانه ها ، کنجد، میوه و مغز ها استفاده نمایید. اگر امتحان شما در ساعات ظهر از روز برگزار می شود، می توانید از غذاهای پروتئین دار مانند شیر و تخم مرغ و دانه ها استفاده نمایید البته حتما از خوردن غذاها و نوشیدنی هایی که بدان حساسیت دارید پرهیز نمایید. تغذیه تاثیری باورنکردنی بر امتحان شما خواهد داشت فقط کافیست یکبار امتحان کنید تا شما هم جزء کسانی باشید که نمره بالا از آزمون خود می گیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *